torsdag 21 augusti 2008

Augusti månadskit 3

Jag inbillar mig själv att jag har en egen stil när det gäller att scrappa. Lager på lager, milda färger, mycket dekorationer. Även om min stil kanske inte är helt uppenbar för andra så vet jag själv exat vad som ”är jag”. Det finns saker jag aldrig skulle använda, layouter som jag beundrar hos andra men som jag själv aldrig skulle kunna efterapa. De är helt enkelt inte… jag. Inte Moma.

En av de stilar jag beundrar mest är den avskalade, enkla, stilrena, nästan grafiska stilen som så många är duktiga på. Det händer då och då att jag försöker efterapa den men jag lyckas sällan… Kanske har jag lyckats den här gången? Möjligen har jag bara skalat av min egen stil. Döm själva.


Så fort jag såg pappret som låg i augusti månads kit tre från Creative Imaginations / Christine Adolph blev jag kär. Detta papper är så vackert, så gudomligt underbart att jag helt enkelt inte kunde släppa tanken att skära ut mönstret – en av mina favorittekniker. Kruxet var bara att när jag väl gjort det så tycktes det plötsligt omöjligt att göra annat än att sätta den urklippta blomman på ett svart cardstock och bara låta det sitta där, helt utan foton, dekorationer eller något annat som skulle kunna konkurrera ut skönheten hos mönstret.

Men… man kan ju knappast visa upp en dt-layout bestående endast av en urklippt blomma så foton fick det bli. Och bara för att Ilona skickat med helt underbara dekorationer i kitet så satt jag länge och försökte få med dem. Alla, en, två… Jag flyttade och ändrade, lade till och tog bort. Jag använde chipboardsfigurerna tillsammans med det nya superfiffiga bazzillpappret som på baksidan är självhäftande, jag klistrade på de vackra blingstenarna och pärlorna…

Till slut var jag dock tvungen att inse det uppenbara. Hur vackra och fiffiga dekorationerna än var så fick de helt enkelt vänta till nästa projekt. Den här layouten var bara tvungen att domineras av pappret och fotona. I just den ordningen, trots att det i grunden bryter mot alla mina föresatser när det gäller scrappandet, nämligen att fotot är det viktiga på layouten.

Inga kommentarer: