måndag 22 september 2008

HÖST!

Minnen från förra hösten!
Heidi Beckamn

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ända från Finland kommer nästa LO!
Såhär skriver Marika/ Tofslan:

Hösten är nog en av de finaste årstiderna.
En massa färger, jag älskar löv.
En promenad i soligt höstväder och en kamera, ja det kan bli fint :)
Ordet HÖST beskriver jag såhär: Färggranna löv, lingon&blåbär
och såklart en lykta på terassen som
lyser upp höstmörkret.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Höst är för mig när alla blommor dör och förvandlas till
en vacker frökapsel att njuta av. Färger som är mer dämpade
och som får mig att dra ned mössan över ögonen
och ge mig ut i naturn.

Sommarens sista suck - solen som står låg och värmer
vårt landskap innan frosten nyper till och snön kommer.

Lisbet Olofsson

Inga kommentarer: