fredag 5 december 2008

Altrad kalendergran

Jag fick det helt underbara månadskit 1 den här gången från Skaparlusten. Jag tror aldrig jag sett riktigt så här vackra julpapper förut!


Det svåra med julpapper är att mina julfoton sällan uppfyller mina perfektionskrav. Därför började jag lite lätt med att altra en kalendergran. De här granarna är i kartong och säljs för 149 kr på Rusta. Ganska tråkiga och inte speciellt vackra men helt perfekta att altra.


Här kommen en bild före:


Och så slutresultatet:



Och jo då, luckorna/lådorna går visst att öppna, jag har skurit bandet så att alla kan öppnas och planerat in blommorna noggrannt så att alla lådor kan öppnas. Kanske inte precis av små barnahänder, men vad offrar man inte för scrappandet?

Bakgrundspappret har jag mönsterpassat bara delvis, tyckte att det gav granen lite mer liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tycker att du har gjort ett jättefint jobb med papperen, eller är det papper med alla snöflingorna eller har du stämplat dem??? Snälla skriv vad du har använt för att få alla snöflingor i olika storlekar och utföranden!!!!
La Vikinga

Emma sa...

Har sett ett par altranden av denna kalender, men den här är den hittills snyggaste!!! Gillar bandet och blommorna massor!!!!
Tänkte inte ens på att det inte var mönsterpassat fullt ut, utan precis som du skriver så fick ju granen mer liv :)

Monika sa...

La Vikinga

Det är ett av pappren i December kit 1 jag har använt, lite sammetsband (just detta rosa band fanns inte i kitet, det ingick ett annat lika vackert i grått) och så blomman och bladet som ingick. Papprena finns i butiken och hör ihop med flera andra i samma stil. Kolla på förstasidan!

Anonym sa...

Den är så läcker!
Får nog skynda mig till Rusta för att göra en sån till nästa jul =0)