tisdag 6 januari 2009

Minialbum

Ilona utmanade oss att altra eller göra ett minialbum den här gången. Jag valde ett minialbum från Maya Road.

Så fort jag såg albumet föll jag genast för de vackert mönstrade bladen i albumet. Dessa valde jag att enkelt färglägga med fluid chalks i olika jordnära toner som matchade mina papper som är från K&Company.

Varje sida i albumet är upplagt ungefär på likartat sätt, för att få det enhetligt och inte allt för rörigt trots att bilderna är så olika och i färg dessutom. Bakrundspappren är från samma serie och bidrar till att hålla samma layouten. För att ändå ge lite omväxling har jag varierat vissa dekorationer medan andra element kommer igen på varje sida.

Själva fotografierna har jag redigerat i samma storlek och med ett filter som gör att trots att de har så olika färger och karaktär ändå känns lika på något sätt.

1 kommentar:

Emma sa...

Ett underbart album, och så härliga färger!! Så bra idé att samla årets bästa foton!! :)