torsdag 1 januari 2009

Årets sista layout och en utmaning!


2008 års sista layout blev en om julen 2007. Det vackra bakgrundspappret kommer från Skaparlustens decemberkit och den fina dimensional stickeren (heter det så i singular?) från MM är också från butiken. Den hör egentligen till januaris dt-kit men jag var tvungen att fuska lite. Allt annat är hopplock av gammalt som legat i gömmorna ett tag. Bland annat den lilla virkade spetsen som jag tror var tänkt som prydnad till påskriset, eller möjligen julgranen.

Jag vet inte hur det är med er, men jag samlar på mig en massa saker som sedan blir bortglömda efter att kanske bara använts på en enda layout. Så var det med den lilla halvgenomskinliga lappen med Merry Christmas på, med hjärtat och med den vackra lilla reklambilden. Jag är faktiskt lite stolt över att ha lyckats använda så pass många gamla saker på en enda layout. Därför tar jag nu mig friheten att utmana er!

Scrappa en layout, kort eller annat altrat, där ni till största delen använder saker som legat i gömmorna och blivit bortglömda. Så här efter julhelgernas frosserier i mat och julklappar känns det som en ganska trevlig utmaning att inleda året med.

Maila gärna era alster till mig på moma_se@yahoo.se så ska jag se till att de hamnar i bloggen här.

2 kommentarer:

Fia skapar sa...

Wow, det var en rolig utmaning. Jag ska genast ge mig ner i mina lådor och se vad jag kan finna längst in.

God fortsättning.

Kram fia

Emma sa...

Supersnygg LO, och den här utmaningen måste jag ju hoppa på *sneglar djuupt ner i lådorna*