måndag 12 januari 2009

Smulan Decemberkit

Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig början på det nya året!
Efter en ordentlig vintersnuva så kommer här nu till sist mina layouter gjorda utav decemberkitet. Det var ett riktigt härligt kit i färgställningen blå-brun-beige. Välmatchat och snyggt!
Ett inte allt för lyckat pepparkaksbak är nu förevigat... ;) Jag glömde att ställa timern som ni kanske ser på de svarta kanterna. Kiten som Ilona sammanställer är alltid så välmatchade så det går fort att scrappa snyggt sammanhållna sidor. Eftersom det är lite jultema på den här sidan så valde jag att plussa på kitet med lite röda detaljer.


Eftersom jag tycker så mycket om att få med ord och text på mina layouter så använder jag datorn en hel del när jag scrappar. Här har jag använt mig utav en digital overlay från Ali Edwards som stomme för min sida. Jag fyllde på den med min text och skrev ut den på vit cardstock. När jag hade klistrat fast den på det snygga mönstrade papperet från Basic Grey och lagt till lite detaljer och rubrik så var jag klar med en layout som fokuserar lite mer på att berätta historien bakom fotot. Texten handlar om hur svårt jag tyckte att det var att skiljas från Ida när hon var mindre. Jag erkänner - jag grät oftast när jag såg henne åka iväg från gården. Idag är jag liite mer sansad :) Fotot är ett helt vardagligt foto men jag tycker om det eftersom hennes lilla allvarliga ansikte syns genom bilrutan.

1 kommentar:

Monika sa...

Underbara båda två!
Gillar den där overlayen, var köper man den?