måndag 16 februari 2009

Februariutmaning tre: Inspirerande ord

Dagarna blir allt längre och ljusare nu när vi går in i februaris tredje vecka. Vi fortsätter nedräkningen till våren med månadens tredje utmaning på temat text och ord. Även den här utmaningen kan platsa i en Bom om man så vill.
Uppdraget den här gången är att du ska skapa någonting med ord som har en speciell innebörd för just dig. Ord som betyder någonting extra för dig, som inspirerar dig och vägleder. Det kan vara ett citat, en dikt, ordspråk eller någonting annat. Det är fritt fram att skapa layouter, kort, inspirtionstavlor för väggen i pysselvrån eller vad helst ni vill. De enda reglerna är att orden ska vara synliga och akrylfärg ska användas på något sätt. På min övre nyscrappade inspirationsbild så står det; Lev ditt bästa liv! Det är Oprahs slogan som jag har använt mig utav, den påminner mig om att jag ska prova göra just detta. Jag valde att scrappa mina ord mer som en liten tavla. Så länge jag har den uppe på väggen och ser den varje dag så får jag en påminnelse om att hålla mig på rätt väg och göra val som är bra för mig. När jag sedan vill ha någonting annat på väggen så åker den in i plastficka+album och lämnar på så sätt plats för nytt.Om ni använder fotografier eller inte är helt valfritt men jag visar en gammal layout med foto som stämmer in på den här utmaningen också.

En sajt som jag verkligen gillar är http://www.inspirationpeak.com/ där det finns en hel del intressant läsning till inspiration. Ni får gärna tipsa om fler sajter där man kan hitta guldkorn i textform och kanske även på svenska.

Deadline för utmaningen är söndag den 22 februari klockan 17,00. Synliga inspirationsord och användande av akrylfärg är de enda reglerna. Mejla era bidrag till smulanp@spray.se eller info@skaparlusten.se för att delta i tävlan om ett litet hemligt pris från webshopen.

Det ska bli urspännande att se vilka inspirerande ord ni väljer, jag lovar att jag kommer att sitta med anteckningsblocket i högsta hugg! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar