söndag 15 mars 2009

Magiska papper från Prima


Den här gången fick jag de helt fantastiska, sydda pappren från Prima i mitt dt-kit från Skaparlusten. Det var inte lite ångest jag hade innan jag vågade mig på att göra en layout, för papprena är som konstverk i sig.

Från början hade jag tänkt att göra en väldigt enkel layout, untan speciellt många dekorationer men slutresultatet blev ett helt annat. Fördelen annars med dessa papper är att de just inte kräver särskilt mycket dekorerande, de är vackra ändå, vilket sparar både tid och pengar.

Med i mitt dt-kit fanns även en kartongbit med tryckt mönster, också från Prima, det är den kartongen ni ser i bakgrunden. Jag måste erkänna att jag aldrig sett något liknande, och först undrade jag vad man skulle göra med den. Men när jag väl börjad scrappa gav det sig utan att jag ens behövde fundera. De vackra pappren med sydda mönster och kartongbakgrunden samt det mesta av det andra jag använt hittar du i Skaparlustens butik. Där hittar du även de Pearl Markers jag använt som center i de små blommorna.

Närbilder hittar du nedan, de är klickbara.


9 kommentarer:

  1. Oj, Prima verkar skapa sina produkter bara för dig..superfin Layout!

    SvaraRadera
  2. Oj, föregående "talare" sa det så bra, så egentligen vet jag inte vad mer jag ska tillägga :)

    Den är helt underbar! Är det någon som fixar dessa papper, så är det du!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja den är vacker den LO´n. Kan ju sakna (eller det är kanske tur) att det inte är någon länk till produkterna här i bloggen.
    Försöker hitta "kartongbiten" i shopen men nope...

    Ha det så bra!!

    Kramizzz

    SvaraRadera
  4. Milla,
    kartiongbiten hittar du här:
    http://www.skaparlusten.se/Shop/Index.php?sArtModelId=PM813086

    SvaraRadera
  5. Nu skäms jag, trodde det var den som satt längst fram med blomman som var kartongbiten men det var det ju inte...*skäms*

    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  6. Fniss, eller så får jag skämmas för att jag inte var bättre på att beskriva ;)

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt Moma! Själv skulle jag aldrig våga mig på att sätta saxen i dessa papper, men är det någon som fixar det så är det du!

    SvaraRadera
  8. Helt underbart vacker!

    SvaraRadera