måndag 18 maj 2009

Jag har lekt lite med plast igen, och gjort ytterligare ett litet album. Denna gång har jag klippt ut albumsidor från denna plastkartong:



Som pärm använde jag de två största Fragmentsbitarna, som finns i paketet (9,5x9,5 cm) och min händige (?) sambo fick borra hål i dem, för ringar. Idén har jag fått från Tim Holtz egna inspirationsvideo.
Fragments hittar ni hos SkaparLusten.


Jag ville göra ett verkligt clearalbum, och jag har inte använt några papper alls - bara små dekosar i plast, såsom page pebbles och små stickers. Den rosa ramen har jag klippt till från en vanlig plastsida ur en anteckningsbok och den lilla pippin kommer från Maya Road.
Det i rosa och silver (stjärnor etc) sitter ju på plasten jag klippte ut från kartongen, så det är lite färdigt dekorerat :)





De små orangea plastblommorna är stickers jag fick i ett DT-paket från SkaparLusten.





Den stora, gröna plastblomman kommer oxå från SkaparLusten, den satt i ett 12"x12" ark med läckra clear dekosar från Heidi Swapp.














Plastsnörena har jag köpt på lokala Konsumbutiken, för en tia. De låg i en fyndlåda, och är egentligen tänkta till att göra hals- och armband av. Det följde även med ett gäng nibbipärlor - m.a.o. ett perfekt litet dekorationspakeet för scrapbooking ;)


Hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig helg!!
På återskrivande!


//Emma

5 kommentarer:

Bollebygdsbo sa...

Verkligen häftigt och snyggt!

Malin/malwa sa...

Wow! Sååååå läckert! :)

sara sa...

JÄTTEsnyggt !!!!

webmosterhelene sa...

Men så snyggt och så fyndigt!!!

mickan sa...

åh vad smart! jättefint ju!! :)