torsdag 7 maj 2009

Wisteria- Annyt

Denna gången har jag fått lägga vantarna på några papper ur Basic Greys makalöst
vackra "Wisteria"... men det kunde ni kanske ana va ;-) ?!
Jag fick även en lila Pearlmaker, blommor från YouDo och dessa grymma
Bazzillpapprena med upphöjda prickar "Dotted Swiss".
Lila är för många en svår färg att scrappa, jag trooor inte att jag själv har scrappat
något i den färgen innan men med "Wisteria" går det som en dans o plötsligt är det
en vacker o lättscrappad färg, jag kommer att göra fler!!
Dessa två som kommer här är ganska lika men ändå inte, jag har valt att göra om
mina foton till svartvita för lättare matcha papprena, jag har även "kladdat" extra
på layouterna, för att sätta "min" stil & prägel dom.
Jag är grymt glad för att min stora dotter äntligen ställer upp på att bli fotograferad,
hon har länge tagit bilder på sig själv med mobilen men dom får jag inte se röken
av & hon brukar inte vilja bli fotad men nu så. Här sitter hon till vänster & kramas lite med
en av sina bästa vänner.
Jag har klippt remsor ur ett av papprena & placerat bakom fotot. Dessa är sen lite skrynklade
& vissa är satta med 3D kuddar för att få lite liv i layouten.
Jag använder alltid 3D kuddar på mina layouter!! Jag filade sönder kanterna o "chalkade" dom med hjälp av en "Ink Blending Tool" o den mörklila Distressdynan "Dusty Concord".
Avslutade det hela genom att stämpla slarvigt med akrylfärg o bubbelplast som jag sen la
"Crackle Accents" på.. ett enkelt och roligt sätt att få fokous på fotot.

En dag på lekplatsen..Loppan upptäcker världen.
Stenar, blommor, pinnar, gräs, löv, grus...u name it..
Allt ska undersökas o smakas på.
Även här har jag använt bubbelplast, inte lika mycket dock!
Precis under fotona sitter det små smala remsor från samma papper som layouten ovan.
Jag kunde inte hålla mig från att sätta remsor av maskeringstejp oxå...;-)
Lite tyll, bollfrans, blommor o hattnålen från Maya Road fick följa med.
Stoppade även ner två smala pinnar i rullen till vänster..
Vinrankorna på detta galet snygga papper fick "Crackle Accents" på sig för att framhäva dom
lite extra..små duttar av Pearlmakern gjorde det där lilla extra.
Nu hoppas jag att ni fått lite inspiration till att våga använda färg!!
Ett tips så här i slutet:
Jag använder alltid "Craclepaint" på mina foton nuförtiden...även på dessa.
Men, har ni blanka, glossiga foton så glöm inte att fila bort det innan ni lägger på
färgen...annars har ni smulor överallt utom på fotona när det har torkat!!
Kram// Anna

4 kommentarer:

  1. Aaaaww, så galet snygga LOer!! Jag är verkligen dålig på det där "lilla extra", att använda div crackle paint, pearl maker, glossy accents och allt vad det finns...och det blir ju så snyggt!! Både som helhet, och som detaljer.
    Kanon!! :D

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt! Så där som bara du kan!!! :)

    SvaraRadera
  3. Heelt otroligt hur olika det kan bli med samma papper (har nämligen två klara här på mitt bord). Men du har lyckats bättre än jag, BG är inte min grej bara ;)
    Jättevackra loer båda två!!!

    Men... förlåt min okunnighet men vad är Clearpaint? Hur använder man det och till vad?

    SvaraRadera
  4. Tack för era söta spår!!

    Monica: Clearpaint har jag inte en aning om..men däremot "Cracklepaint" och "Crackle
    Accents"
    Dom är från Ranger båda två, painten spricker när den torkat och jag har den både på foton, papper o chipboard..u name it!
    Accents är som 3D-lack o den spricker den med när den torkat.

    SvaraRadera