tisdag 12 maj 2009

Wisteria



Jag måste erkänna att jag inte hör till dem som jublar av glädje över nya papper från Basic Gray, tvärt om så har jag alltid haft svårt för dem. Men en av de stora förmånerna med att vara DT-medlem är just att då och då (för det är inte ofta när det gäller Ilona) få utmana sig själv med att skapa av material som man annars inte skulle välja. Det är just den utmaningen som jag känner utvecklar mitt skapande eftersom det sätter min kreativitet på prov. Det är ju så att oavsett vilket papper jag använder så vill jag ändå att slutresultat ska bli något jag kan vara stolt över och det är betydligt svårare än när jag skapar med papper jag verkligen gillar.

Ilona skickade mig en hel hög av Wisteria pappren och jag valde att börja med den jag tyckte var vackrast och som går i en mildare färgskala. Jag klippte ut det vackra syrenmönstret och klistrade fast på en vit CS. Det hela blev så dekorativt så jag bestämde mig för att bara dekorera på nederdelen av layouten.

Jag har använt blommor från Prima, så klart, och min Gazelle för att skära ut bladrankorna och rubriken. I bakgrunden syns ett annat av Wisteriapappren, stansad med Martha Stewarts kantstans.

Fotot är taget i Helsingfors och det är inte alls vår utan snarare slutet av juni men för mig får det symbolisera det jag älskar med våren, nämligen allt det vackra i naturen. Tänk att det finns så mycket skönhet runt oss ändå!

2 kommentarer:

Emma sa...

Ååååh!!! Den är alldeles underbart ljuvlig!! :)
Tokgillar upplägget!

webmosterhelene sa...

Ljuvligt värre!!! Älskar alla små detaljer man kan vila ögonen på