söndag 23 augusti 2009

Scrapfynd




Under semestern passade vi på att ta ett besök i Wadköping i Örebro. Inte för att vi behöver passa på, för vi bor ju ganska nära när vi är i stugan men av någon anledning har det bara inte blivit av förrän nu, ganska nyligen. I Wadköping hade vi inte bara en underbar utflyktsdag med fika och en massa lek för Isabel, vi hittade dessutom ett helt underbart antikvariat! Trots att jag bara skulle ta en snabb titt och leta efter någon gammal bok att riva blad ur så fastnade vi alla tre där en god stund. Jag fyndade en hel del med scrap som syfte. Kalenderbladet i bakgrunden är från 1901 års kalender (redan då hade jag namnsdag den 5 maj!). Rubriken är från Idun, en damtidning från 1952.

Fotona på den här layouten är från tidig vår. Materialet är till stor del från juni månads underbara stora kit som var fylld med helt fantastiska papper i mängder! Dekorationerna har jag däremot kompletterat med blommorna och spetsen, eftersom de mestadels gick i skarpare färger. De urklippta blomrankorna är från ett Primapapper.

4 kommentarer:

Karin sa...

Underbar layout!!! Gillar alla vackra blommor och kombinationen med de andra dekorationerna!
Kram

Anonym sa...

Jättefin lo och fina färgkombinationer!! I like :)

Karin sa...

Vilken underbar layout med superfina detaljer !=)

Monika sa...

*niger och tackar* Det är alltid så kul att få en kommentar. Och just denna blev jag faktiskt nöjd med själv.