lördag 10 oktober 2009

Läckra julpapper från Vivi Gade

Har ni sett de urläckra dubbelsidiga julpapprena från Vivi Gade? Det finns både klassiska julmönster och lite tuffare motiv med tomtar i samma serie. Det finns fyra olika serier i butiken, jag fick den röda och den är verkligen fin! Det som är häftigt är att de är tillverkade här i Skandinavien!

Här är den sida jag gjort. Jag har rivit och rullat det ena pappret lite.


Hjärtat är urklippt ur pappret med hjärtan på. Monterade det på cardstock och klippte ut, sandpapprade sedan runt hjärtat för att markera det lite extra.


Närbild på det rivna och rullade pappret. Här ser man även att jag sytt med guldtråd i det rivna, det är en rolig och julig effekt.


Sen kommer två närbilder på några av rosorna. Jag har målat kanterna på blombladen i guld, med guldink, för att få dom lite mer julaktiva. Julblomman under med blad har fått sig en omgång med glitterlim i guld.


Inga kommentarer: