onsdag 31 mars 2010

Babybox med Pysselgummans Romanza

Min dotter fyller 6 år i höst så det var hög tid att jag äntligen fick färdigt minnesboxen om hennes bäbistid. När jag la upp Theresa Pysselgummans Romanzapapper på bordet tyckte jag att de skulle passa utmärkt. Rosa och kärlek - det är vad små flickor tycker om :)Boxen var helvit från början så jag började med att täcka över den med de mönstrade papperen. Jag ville få lite känslan av lapptäcke så jag varierade rektangelstorlekarna och lät dem överlappa varandra ibland. Till detta använde jag bred dubbelhäftande tejp för att få papperen att fästa ordentligt och slätt.
Ovansidan kläddes in i papper på samma sätt och dekorerades med de fullkomligt bedårande stora glitterrosorna från prima tillsammans med de fina ljusa rosorna med tyll mellan kronbladen från Kort & Godt. I den lilla flaskan finns en lock av dotterns lockiga babyhår.
På framsidan valde jag att dekorera det högra hörnet, jag ville visa så mycket som möjligt av de vackra papperen med svensk text. ("Time flies" har jag själv skrivit dit.)
Den stora rosa blomman är en gammal primablomma från deras Miinie Can. Just de jag använde är slut men en annan variant hittar du här till extrapris. Små rosor finns i massor i shopen just nu och jag kunde bara inte låta bli att använda de bedårande små rosenknopparna.
Inuti boxen stoppade jag hennes första kläder, napp etc. tillsammans med banden från hennes dopklänning och gratulaionskort. Jag har även sparat en blöja i den minsta första storleken som fick följa med ner i boxen. I locken skrev jag en text till Ida med lite info kring sakerna. I högra hörnet har jag använt dessa rosor med glitterkant.

De stora rosorna har jag fäst med limpistol och smältlim för att vara säker på att de verkligen sitter när små pillande fingrar kommer för nära.

Underbart att scrappa med svenska papper med svensk text som barnen själv kan läsa och förstå innebörden av! Att frossa i blommor var också ganska angenämt i väntan på våren *S*

4 kommentarer:

Carola sa...

Underbart fint!!

Jakaranda sa...

Åååhh..! Helt ljuvligt fint. Måste vara jättekul för dom att ta fram när de blir större.
Ha de´

Lilo sa...

Det här blev otroligt vackert! Och vilken bra idé!!! Och smart sätt att spara sakerna. Jag har inte mycket alls kvar från mina barns småbarnstid! Jättefint!!!

Monika sa...

Men Gud så fantastiskt vackert!!! Vad inspirerad jag blev nu!