onsdag 10 mars 2010

Mars månads stora kit



Jag har sagt det förr och tvingas nu säga det igen, detta är bara ett "Måste ha-kit"!!! Mänder med fantastiska papper i ljuva somriga fäger, dekorationer och så dessa prickar som jag älskar! Det är nästan så att man faktiskt måste ha två av månadens kit för baksidorna är precis lika gudomliga som framsidorna. Här har jag använt papper från Prima, den som går åt beige-gult har jag lyckats få med både fram och baksidan av. Jag har använt min hörnavrundare för att stansa den bågformade kanten på det rosa pappret och sytt sömmar med symaskinen. Fjärilarna har jag klippt ur det ena mönsterpappret och kompletterat med en av de dekorationsfjärilar som följde med, som för övrigt har en praktisk klämma i bak som kommer väl till pass om man nu skulle vilja använda fjärilen i annat syfte än att som scrapdekoration. Vill man inte ha klämman går det lätt att klippa bort den så blir inte fjärilen fullt så bulkig på layouten.

Allt du ser på layouten ingår i månadens stora kit utom filtramen som finns i butiken i set om tre. Personligen tycker jag att det är just själva ramen som gör layouten, fler dekorationen än den behövs nästan inte!

Fotot har jag redigerat i Photshop och använt en digital stämpel från Prima Hybrid som ram som jag sedan klippt runt för att följa formen.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken underbar LO!! Gillar färgerna och formatet massor! Jag är ju ett STORT fan av fjärilar. Så denna LO gav mersmak... Är alla dessa underbara fjärilar åxå i paketet?

Kraaaaam

Monika sa...

Tack Camilla!
JA, alla fjärilar ingår i kitet!

Ullkika sa...

Mmm! får hålla med... jättefin Lo! Jag tycker ju såå hemskt mycket om prickigt & sedan tyckte jag om filtramen: måste ha!!
KramiZ Ullkika