tisdag 6 juli 2010

DT-Ylva/yes



* Några rader om mig själv:
Ylva heter jag och är 44 år. Lever med
mannen i mitt liv och vi har två utflugna döttrar. När jag inte
scrappar pysslar jag gärna med vårt hem eller i trädgården. Jobbar
i dag administrativt på ett av de större bostadsrättsföretagen,
har ett förflutet som undersköterska och under många år drev jag
ett gardencenter tillsammans med min make.

* Har du något ”nick”namn?
Mitt "nick"namn är "yes" men jag skriver
lika ofta under med ylva.

* När började du scrappa?
Jag hittade denna helt underbara och
beroendeframkallande hobby när jag genomgick en
bröstcanserbehandling, det är nu 6 år sen och idag är jag
friskförklarad.

* Varför scrappar du?
Att kunna klä mina tankar i ord och lämna dom
efter mig den dag jag inte finns mer är det viktiga för mig! Att
jag sen utvecklas i mitt skapande och har fått glädjen att lära
känna fler likasinnade människor ger bara allt en massa plus i kanten.

* Har du nån speciell stil?
Nej, det tycker jag inte....

* Något speciellt du gillar att använda/göra?
Gillar det mesta inom
scrapboking, skapar dock sällan kort. Skapar gärna och ofta efter
skisser, roligast är att jämföra sitt egna resultat med andras och
se hur olika man tolkar en skiss.

Något av allt det fina som Ylva skapat....





Välkommen Ylva!

Det ska bli så roligt och spännande o få sammarbeta med dig!

Inga kommentarer: