tisdag 13 juli 2010

Presentation av Andrea/Scrapmom!

Har du något "nick"?
På min blogg och olika scrapforum kallar jag mig Scrapmom, men många
känner mig nog som Andrea också.

När började du scrappa?
Som så många andra började jag scrappa när jag fick mitt första barn,
hösten 2004. Helt plötsligt hade jag en massa tid och kreativiteten rann
över alla bredder, så jag började göra kort. Efter något år provade jag
att göra layouter och det är jättekul, men jag föredrar fortfarande att
göra kort.

Varför scrappar du?
Att scrappa är ren och skär terapi för mig! När jag sitter där med mina
papper och blommor får hjärnan tid att varva ner och bearbeta saker i
lugn och ro.

Har du nån stil?
Ja, jag har massor! Enkelt och minimalistiskt ena stunden för att i
nästa skapa något superromantiskt eller tufft och ruffigt. Det är det
jag tycker är roligast med den här hobbyn tror jag; möjligheten att
variera sig.

Något speciellt du gillar att använda/göra?
Kort, så klart, men även altrat. Det är hur kul som helst att göra något
gammal och fult till något fint och, i bästa fall, användbart. I
materialväg ÄLSKAR jag thickers och små minialphas,de är grymt
användbara. Papper är så klart en annan svaghet, och band, och blommor,
och...

Vad vill du tillföra som DT hos Skaparlusten?
Skaparglädje! Det spelar ingen roll vad du gör, så länge du gläds åt att
göra det!
*************************************
En liten titt på något av allt det fina jag hittad i


Välkommen Andrea!
Skall bli en fröjd att få visa allt du gör, både här i bloggen och i butiken!


Inga kommentarer: