torsdag 10 november 2011

Varför köpa färdigt?

När man kan göra det själv :)

Jag samlar gärna på mig etiketter och små märken som kan vara kul att använda när jag skapar. Fram till nu har jag haft dom in en liten låda, inte så praktiskt då en del blivit förstörda.
Därför har jag gjort mig en pärm i lagom storlek (min blev 16 x 23 cm).
En bit kartong och Tim Holtz nya Ring Binder Large är allt som behövs till stommen, busenkelt!

Mina pärmsidor har jag klätt i papper från Riddersholms design, baksidan av Chanel, ett i mitt tycke underbart fint mönster! Pappret på bokryggen (och även på insidorna) kommer från DCVW och finns i stacken Rustic.



Som fickor har jag skurit ner några plastfickor i lagom storlek och fäst med Power tejp, som är helt outstanding när det kommer till alter.


Ett svagt ögonblick hade jag lust att dekorera min pärm med blommor etc. Kanske inte helt praktiskt när den ska stå i en hylla med annat, jag valde därför att bara fästa en tom etikett med hjälp av 3D kuddar för att få lite struktur på den.

2 kommentarer:

yes sa...

Så smart och snyggt!!

Anki sa...

Tack för tipset! Din pärm är verkligen jättesnygg. Mina dekos skulle dock inte få plats, men om man gjorde flera så...