söndag 11 december 2011

"Man tager vad man haver", sa Cajsa Warg

Något man kan samla på sig mängder av är  - tomma toalettrullar. Vad kan man göra med fem stycken tomma toalettrullar och en tom te-ask?

5 tomma toalettrullar och en tom te-ask

Om man är scrappare kan man göra mycket. Jag valde att göra ett minialbum och en liten ask att förvara det i.  Eftersom det inte är några stora ytor så passar det väldigt bra att dyka ner i sin låda men pappersbitar som blivit över från andra projekt - för en sådan låda har vi väl alla? Om man nu inte har några bitar som man tycker passar ihop kan man ju alltid göra ett besök på Skaparlusten i Sjöbo och inhandla lite papper.

Lite akrylfärg och Te-asken blev mall till en ask i svart cardstock.



Jag plattade till toalettrullarna och lät de ligga i press över natten. Jag målade kanterna och en bit in i rullen med svart akrylfärg. Te-asken tog jag försiktigt isär och använde som mall till en ask gjord i svart cardstock.

Så här blev resultatet:





Jag har använt mig av:
Papper: 7gypsie för det hade jag bitar av.
Dies: Tim Holtz : Tiny tabs and tags, Envelope Ornate Flap.
Akrylfärg
Ringar
Embossing folders
Lim, tejp,

Om ni vill se några närmare beskrivningar hur man gör ett liknande album så kan man söka på TP album eller TP tutorial på You Tube så får ni massor med träffar.

Ha en trevlig dag!

1 kommentar: