tisdag 10 januari 2012

Fotografens sambo i rosa, rött och grått

Allt som ofta får Linnea följa med sin sambo Sebastian in i studion för att fotas och det är något jag är tacksam över. Jag kan liksom inte komma till skott och lära mig det här med att ta riktigt bra foton men medan någon annan fotar kan jag sitta vid mitt scrappbord och skapa i stället, det passar mig faktiskt riktigt bra :)





Material
Allt papper kommer från Pions underbara serie Till Far, jag har enbart använt baksidor. Med hjälp av en stor mask* har jag skapat de grå rutorna i bakgrunden, genom att blanda acrylfärg* med Gesso får man en tjockare färg med mer struktur. Den stora blomman och tårtpappersbitarna är infärgade med samma Distress Ink Pad Fired Brick, lite spännande att olika material får olika färg. Till de två fjärilarna har stansen Monarch Butterfly använts. Bling, bokstäver och blommor har jag plockat från mina gömmor.
*=privat

Inga kommentarer: