tisdag 3 januari 2012

Så himla roligt!!

Oj, oj - jag känner mig som ett litet barn på nytt! Fylld av massor med inspiration var jag bara tvungen att prova, under en längre tid har jag sneglat på det här med Mixed Media, surfat runt på en massa bloggar, kollat en hel drös med you tobe klipp och njutit av färger, kontraster och former. Så äntligen en dag under julledigheten fattade jag mod och satte mig ned med ett tomt papper, acrylfärg, lite stämplar och en bunt med makens gamla sönderspelade trumpetnoter.



Med en burk Studio Medium matte vid min sida började så mina första staplande steg i för mig en helt nya värd - och ja, - jag är riktigt fast. Vilken känsla att få kladda och kleta, inget är rätt eller fel, det är endast min egen fantasi som sätter stopp för hur det tillslut ska se ut. Timmarna med denna LO fullkomligen flög fram och känslan som jag upplevde gav mig verkligen en riktig kick!



Hela CS täckte jag med notpappret sönderrivet i större och mindre bitar, sen la jag på acrylfärg, både med pensel och med mina fingrar och slutligen använde jag vanlig bubbelplast samt några olika masker, de som jag använde finns inte i butiken just nu men här finns andra fina!


Några olika stämplar, liten band och en fjäder, lite doodling.......och så fick den vara klar.



I butiken finns målarduk uppspänd på ram.....tänk att skapa sin helt egen tavla - det är något jag verkligen skulle vilja prova, men först ska jag nog öva lite mer så här!

Har du inte provat förut så är det verkligen dags - jag kommer absolut att göra om detta!

Inga kommentarer: