söndag 8 januari 2012

Triss i damer

Min mamma, min syster och jag har gjort många små resor genom åren: konstrundor på Österlen, Stockholm med omnejd, Uppsala, Göteborg och Marstrand osv...

Jag gjorde ett litet album var. Det blev tre album som är lika men ändå så helt olika. Samma foto och samma layout på sidorna men papper i helt olika färgställningar. Min mamma fick ett lila album, min syster som har fastnat i 60- och 70-talet fick album i den stilen och till mig blev det ett i murriga, bruna och vinröda toner.
På utsidan av albumen blev det mer personligt. Jag tänkte efter hur de är som personer, vad de har för hobby etc.

Min mamma tycker om att sy = Tim Holtz dressform die.
Min syster gör lampskärmar = TIm Holtz dressform die, lite kapad.
Jag syr och hittade en liten symaskinsdekoration.
Pappersrullar = scrapbooking. Pärlor = smycketillverkning.
Alla tre läser vi väldigt mycket och fick en liten bok var.

Det var väldigt roligt att göra dessa album. Man ser hur mycket färgerna på papper, fotomattor och dekorationer betyder för helhetsintrycket. Samma foto kan se helt olika ut. 



Här följer en film så ni kan se hur de ser ut i sin helhet.



Material:
Alla papper och cardstock har jag hittat i Skaparlustens butik.
Utstansade blommor
Tim Holtz dressform die

Svirvlar.
Etiketter vid fotona.
Den fina ramen på mitt album är från Tim Holtz: Tag and bookplates - som har blivit en riktig favorit.
Albumen stängs med hjälp av en liten magnet.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar