fredag 23 mars 2012

Hur smakar våren?

Vilken underbar fredag det är! Det är sol och det är 11-12 grader varmt ute här i Stockholm där jag bor. Det känns verkligen som om våren är på gång så sakteliga. Det fick mig att vilja scrappa ett av de vårfoton jag tog på Aston då han var bebis... Så fram med ett foto och så lite ljuvliga Bo Bunny-papper mm....

Jag började med att använda distress stains över en mosaik-mask (masken finns i irl-butiken). Splashade med lite rosa stain också för att ta upp det rosa i papprena. Sedan monterade jag journalingruta och foto, lindade ett natursnöre runt och satte dit titeln. Monterade den lilla journalingrutan på urläckra svarta 3d-kuddar. Jag klippte ut flaggbannersen med text på från ett bokstavsark från Prima, sån förpackning man annars bara kastar.... Lite svart stain runt sidan, lite bling och sidan är klar!


Härliga diecuts, både fjärilen och journalingrutan jag satt bakom fotot. De krämfärgade bokstäverna från Prima har blivit en favorit hos mig. Jag hade ju kunnat färga om dom, men valde att behålla ursprungsfärgen. Här ser man även det läckra mönstret efter distress stainsen och masken!


De där svarta 3d-kuddarna som jag satt bakom den lilla ovala journalingrutan är så läckra! Inte lika höga som vita 3d-kuddar ofta är, utan de ger den där fina subtila höjningen som behövs för att markera en dekoration utan att ta över. Coolt!


Ni får ha en underbar helg, det ska jag ha fullt av scrap faktiskt!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bo Bunny "Country Garden - Almanac"
Bokstäver: Prima (små), American Crafts (stora)*
Färg: Rangers Distress Stains (Faded Jeans, Black Soot**, Spun Sugar)
Mask: Crafter's Workshop
Dekorationer: Bo Bunny "Country Garden - Noteworthy" (diecuts, journalingrutor), Kaiser Craft (bling)*, natursnöre

*privat
**tillfälligt slut

Inga kommentarer: