fredag 18 maj 2012

Heidi Swapps filefolder på layout....

Idag tänkte jag återgå till att visa en layout. Jag har helt sonika tagit en av Heidi Swapps filefolders och skurit ut en bit för att använda som mönsterpapper. Jag ville ha ordet Remember och mönstret synligt, så jag skar ut pappret på det sättet.

Men först så tog jag en diamondmask och svart glitterfärg och gjorde ett mönster på cardstocken. Den glitterfärgen är så läcker och även om det står att det ska torka på 24 timmar så tar det inte så lång tid. Mönstret var torrt på ca 30 minuter och jag kunde fortsätta med min layout,

Läckert mönster och en tag som jag tog ur sitt kuvert, även den dekorationer från Heidi Swapp


Lite washitejp är aldrig fel, eller hur?!

Hoppas att ni har en underbar Kristi himmelsfärdshelg, min sambo jobbar idag men sen är vi lediga tillsammans igen.
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock)
Filefolder: Heidi Swapp "Sugar Chic"
Dekorationer: Heidi Swapp (tag), YouDo "Harajuku" (washitejp), bling*
Färg: Imaginations Craft Glitter Medium (svart glitterfärg), Rangers Distress Stains "Black soot" (svart färg), Rangers Distress Stains "Mustard Seed" (gul färg)
Mask: TCW Diamond

*privat

Inga kommentarer: