fredag 4 maj 2012

Minialbum med en filefolder

Tänk, idag tänkte jag visa nåt helt annorlunda för att vara jag ;-) Jag brukar ju mestadels hålla mig till att göra layouter. Men när jag fick ett paket med Heidi Swapps ljuvliga filefolders i min hand så visste jag att jag måste dela på en folder, lägga den ena delen i den andra och sy ihop dom för att få till ett enkelt litet minialbum.

Tyvärr hann jag inte riktigt klart, för sjukdomar hos min 3,5-åring har gjort att jag haft två små hemma i över en vecka. MEN jag tänkte i alla fall visa upp min början, och som det ser ut kommer jag bli så nöjd så! Enkelt kanske, men effektfullt och roligt att göra ett litet minialbum om Charlies första födelsedag.

Framsidan, mycket enkel men med tre roliga teknikprodukter använda. Dels två olika färger på distress ink på bokstäverna, en splash av distress stain och så en fantastiskt rolig glitterfärg som finns i butiken nu. Den färgen är genomskinlig med glitter i sig och jag har lagt på den på pappret genom en diamondmask. Det blev riktigt läckert då färgen torkat!


Första sidan med ett färdigt kuvert, även det från Heidi Swapp. Jag har tonat ner ordet "Love" med distress ink, eftersom det var lite för rosa för att passa sidan. Här kommer jag skriva lite om Charlies vikt, längd och vad han kan just nu.


På det första fotot ser man inte att det sticker fram en bit papper under den vågiga kanten. På den kanten har jag satt fast Charlies namn. Bokstäverna är vita från början och man färgar in dom med färg (mist, distress ink osv) och då framträder den vita texten under färgen. Man kan alltså anpassa färgen på dom till sitt eget projekt, fantastiskt tycker jag!

Så, jag hoppas att mitt lilla album inspirerar trots att det inte är klart än.

Ha en fantastisk helg!
/Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Filefolder: Heidi Swapp "Sugar Chic"
Bokstäver: Heidi Swapp "Color Magic"
Kuvert: Heidi Swapp "Sugar Chic"
Färger: Imagination Craft "Sparkle Medium - Diamond" (glitterfärg), Rangers Distress Stain "Black soot" (svart)*, Rangers Distress Ink (Broken China - turkos, höstkollektionen 2011 - orange)*
Mask: TCW - Diamond Background

*privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar