lördag 30 juni 2012

Älskade sommarbarn

I dagarna är det 1 år sen jag fick mitt 1:a barnbarn, en liten pojke som fick namnet Axel. Som ni kanske förstår har han en stor plats i mitt hjärta och jag fylls av glädje och tacksamhet över att få vara en del av hans liv. 
Under en av de regniga dagarna satt jag vid mitt bord och pysslade ihop en lite tavla till den minsta mannen i mitt liv och så här blev resultatet.




I butiken hittar ni canvasduk uppspänd på ram i fler storlekar under rubriken målarduk. De undre lagren med färgat papper är spillbitar i blåa och gröna toner, några bitar ur en gammal bok med mekaniska reservdelar fick också vara med och skapa bakgrunden. Med acrylfärg och lite stämplar så är bakgrunden klar. Med hjälp av en stöppelpensel "duttade" jag rundlarna som fick bli det lilla fåret, för att framhäva duttlarna använde jag en svart penna och ritade några lockar runtom på fåret. Jag använde vit Gesso som färg då den är tjockare en vanlig acrylfärg. Stöppelpenseln ligger i ett trepack och hör till mina favoritverktyg!!

Må gott tills vi ses igen!!

Inga kommentarer: