söndag 24 juni 2012

Sommartider, hej... hej...

Sommar, ja kanske om man tittar i almanackan men inte om man tittar ut genom fönstret, då är det mer höst. I alla fall idag när jag spelar in min lilla video och skriver detta inlägget. Förhoppningsvis blir det mer ordning och reda snart så att det är sommar även ute och inte bara på mina papper.

Jag letade lite bland mina lite äldre papper och hittade några, i fina sommarfärger. Det är från en kollektion som heter Jack n' Jill Collection från Prima, de två pappren jag använt mig av är ett rosa som heter Daisy Dreams och ett grönt som heter Sunny Meadow.


Det blev ett lite större album, utanpå mäter det 6 3/4" x 9 ½", sidorna är en aning mindre 6" x 9". En rolig storlek att arbeta med, enkla mått utan en massa 5/8 o dyl. I med pappret i skärmaskinen, skar ner till 9" och sedan delade det på mitten. Jag har använt 4 stycken kuvert i storleken C5 som bas, jag stansade ut en fin kant i "stängningsflärpen" på kuvertet. Naturligtvis band jag ihop det hela med Stack The Deck.



Jag har dekorerat insidan av pärmen men inte sidorna, de får vänta med dekorationer tills alla foton är på plats.

 

Ha en bra dag!

Material:
Svarta kuvert (6 1/4" x 9") färdiga eller om man gör egna i cardstock.
Mönsterpapper från Prima, Jack n' Jill collection - Sunny Meadow och Daisy Dreams.
Cardstock till tags
Stansar:
Martha Stewart Fjärilsstans, hörnstans och kantstans med blomranka.
Bladstans från Nellie Snellen
Blommor gjorda med en stans

Inga kommentarer: