söndag 8 juli 2012

Jag binder mig en krans

Idag blir det mer blommor och blad - med hjälp av stansar från Nellie Snellen. Jag har tidigare gjort en video där jag visar hur man använder stansen för bladen. Nu är det dags att också använda stansarna för blommorna.

Lacey Circles - Spellbinders - S4-293Poinsettia Jumbo Set - Nellie Snellen - FLP014Rose Leaf Jumbo Set - Nellie Snellen - FLP031













Min plan är att göra ett sommarkort med en blomkrans på. Jag vet precis hur det ska se ut, inuti mitt huvud, nu gäller det bara att få ut det genom fingrarna också.

Jag tänkte mig lite lila, rosa, vita toner på blommorna och till det gröna blad i lite olika nyanser.  Jag klippte först till en rundel av cardstock men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hittade istället en snygg dies från Spellbinders som jag kan tänka mig bli bra. Lite Forest moss på kanterna och sen försöka sätta dit blommor och blad så att det blir en rund, fin en krans.
Jag stansade ut blommor i lite olika former och färg och byggde upp mina egna små skapelser. När jag klistrat dit allt använde jag mig av Pearlmaker för att få en liten fin pärla i mitten på blommorna.
Kransen satte jag på kortbasen med hjälp av foam tejp så att det blev 3D-effekt. Kortbasen är vanlig vit cardstock som jag embossat med hjälp av en embossingfolder.


Närbild på de fina blommorna och bladen

Titta gärna på videon:


Ha en bra dag!

Material:
Cardstock
Mönsterpapper i lila, rosa, vita toner
Stansar från Nellie Snellen 
Små blomstansar bla från Ek-Success
Spellbinders Die Lacey Circles
Forest Moss
Foam tejp
Embossing folder Cuttlebug Birds and Swirls





Inga kommentarer: