söndag 12 augusti 2012

Manligt - kvinnligt

Är det någon skillnad på att göra ett album till en kvinna eller till en man?  Har det med åldern att göra hur man tänker i den här frågan?

Könsroller eller inte..., jag skulle göra ett album till en man och tänkte mig det i lite kraftigare, mörka papper. Gärna med lite blått och brunt i, valet föll sig naturligt - det blev Bo Bunny Weekend Market.

Weekend Market 6x6 Paper Pad - BoBunny - 6PW715


Jag valde att göra egna "kuvert" i cardstock till sidorna och klädde sedan dessa men mönsterpapper. Det totalt sex stycken kuvert med tags i.  Det var en utmaning att hitta rätt saker att dekorera med, jag försökte hålla mig till det strama, enkla men som ändå skulle ge intresse åt både foto, papper och albumet. Jag band ihop "kuverten" med Stack The Deck.




Om ni är nyfikna på hur de andra sidorna ser ut så får ni titta på videon:



Jag hoppas att jag kunnat inspirera er till att vara kreativa.

Ha en bra dag!

Material:
Brunt cardstock.
Mönsterpapper Bo Bunny Weekend Market
Tim Holtz dies Mini Flourish, Gadget Gears, Tag and Bookplates och... till att stansa ut alla härliga saker så använder jag en Big Shot från Sizzix
Embossingfolder till hörnen
Spelbinders Dies Labels One
Diverse stämplar, knappar, band och garn.


















Inga kommentarer: