fredag 24 augusti 2012

Splash

Det är makalöst, veckorna rusar fram. Det blev ett litet ofrivilligt uppehåll från min sida, slutet på semestern och sen var det dags för vår allra minsta att börja dagisinskolning. Det gjorde att min hjärna inte hängde med på dagar och veckor. Men nu börjar vi så sakta att komma in i vardagslunken och jag får tid till skapande igen!

Idag tänkte jag visa er en sida med de underbara papprena från "Splash"-serien från Little Yellow Bicycle. De är underbart fina, och idag har jag använt mig av baksidorna. En prickig, en orange och en beige.... Och så fick tillverkarnamnet inspirera till alla färgstänken med mist! Läckert!

Jag började med att skära till papprena i rektanglar och distressade kanterna lite. Skrynklade ihop papprena och la dom på sidan, så som jag ville ha dom. Petade in en kakservett från privata gömmor, la dit en tag och häftade fast en bit spets. Limmade sedan fast hela klabbet och lät det hela torka. Tagen har jag stämplat på med en underbar stämpelset från ett Primaark, skrynklade ihop tagen och limmade fast den oxå.

Innan jag satte dit foto och dekorationer så skruvade jag av korken på min mistflaska, idag valde jag att använda den underbara oranga misten från Dylusions och sen stänkte jag över tag, mönsterpapper och cardstock. Hjälpte misten att torka genom att använda min embossingfön ;-) Sen var det bara att sätta fast lite dekorationer och en titel.


Söt dekoration från kitet...


Rosetten som finns i kitet är urläckert!!


Ha en härlig helg, så hoppas jag vi ses snart igen :)
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (slät cardstock), LYB "Splash - Making Waves" (prickar), LYB "Splash - Picked in paradise" (beige), LYB "Splash - Double dots w geo" (orange)
Bokstäver: Prima
Färg: Dylusions "Squeezed orange" (orange mist)
Ink: StazOn "Jet black"
Stämplar: Prima Cling Stamp "Musicale"
Dekorationer: LYB "Splash Paper Crafting kit" (rosett och ord), spets, knappar*, bling*, tag*, kakservett*

*privat

Inga kommentarer: