söndag 19 augusti 2012

Tim Holtz Pocket Envelope Die - minialbum tutorial


"Gör något roligt med den" , sa Ilona till mig för några veckor sedan. Sen kom semestern och sen efter det kom jobbet men idag så kände jag för att "göra något roligt med den". Och vad är då "den" för något?
Jo, Tim Holtz Movers & Shapers Pocket Envelope Die.
Movers & Shapers Pocket Envelope - Sizzix/Tim Holtz - TH657843

Som ni kanske har förstått så tycker jag om kuvert i alla dess former och detta från Tim och Sizzix är inget undantag.  Man kan använda diesen till att göra små kuvert att sätta på sidorna i ett album för att stoppa in någon liten tags. Man kan klistra in det, man kan göra en lite ficka till det,  man kan t o m använda det som kort om man vill.  Ja, ni kan säkert själv komma på massor med idéer. Man kan göra kuvertet i cardstock och klä med papper, man kan göra det i mönsterpapper, man kan göra det av brunt omslagspapper, man kan göra det av ....

Jag hade en del bitar papper kvar efter Hantverks- och Symässan i Malmö. Jag visade där hur man kunde göra pappersblommor själv och då blev det lite rester över.  Jag tänkte så här: "varför nöja sig med ett kuvert när man kan göra många"... och så gick det som det brukar... det blev ett litet minialbum. När jag ändå var igång och testade diesen så filmade jag hur jag gjorde albumet - en litet "tutorial", som det så fint heter på engelska. Det fick bli två filmer, en med beskrivning och en på det färdiga albumet (som jag visar nästa söndag). Det blev en lååång video så ta en kopp kaffe medan ni tittar.



Ha en bra dag!

Material:
Tim Holtz Movers & Shapers Pocket Envelope Die
Cardstock
Mönsterpapper från Prima, Romantique Collection Orchard, Romantique Crumpet, Romantique Ha´ penny
Snöre från mina egna gömmor.
Brads
Lite blommor och andra dekorationer.
Diverse stämplar från Prima



Inga kommentarer: