söndag 9 september 2012

En utmaning, i dubbel bemärkelse.

Jag har haft en tanke på ett speciellt album länge. Jag visste hur jag ville att det skulle se ut, ungefär vilken sorts papper jag ville ha osv, men jag kände mig aldrig riktigt redo för att ta tag i det. Men.. plötsligt händer det, kreativiteten kommer krypande och sen måste den bara ut.

Jag valde att arbeta med brunt cardstock som bas till mina sidor. Mönsterpapper från Prima Botanical. De är så fina i färgerna och de går så bra ihop med varandra, vilket är skönt för då slipper man en massa svåra beslut.


Jag testade också en ny typ av bindning som jag inte använt innan. Jag vet inte riktigt vad den heter på svenska men på engelska går den under namnet accordian binding. Finns många beskrivning på hur man gör på nätet. Jag trodde den skulle vara besvärlig men om man bara bigade pappret rätt så var det inte så svårt.

Om ni tittar på videon så förstår ni vad jag menar med mitt något kryptiska "en utmaning i dubbel bemärkelse".



Ha en bra dag!

Material:
Cardstock
Mönsterpapper från Prima Botanical 
Spellbinders die: Lacey circles
Egna tygblommor
Limlack till ryggbiten
Embossingfolder

Vikning av sidorna, design av Kathy Orta, Paperphenomenon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilket roligt album, gav mig genast massor av ideer! Tack!