söndag 14 oktober 2012

Olde Curiosity Shoppe minialbum 6x6

Jag har tidigare gjort ett album med "Olde Curiosity Shoppe" från Graphic 45 (länk till det inlägget).
Jag hade rätt mycket papper över från det förra projektet och tillsammans med lite nya papper blev det ett nytt album i storlek 6"x6".

 Jag hade lika roligt denna gången. Jag klippte ut från de fina pappren eller som det heter på engelska "fussy cut" olika delar.  Jag stansade ut lite löv och blommor med hjälp av Nellie Snellen och byggde min egen lilla "Shoppe" på framsidan av albumet. Det svåra med att använda sig av dessa papper är att välja vad man ska klippa ut/skära ut, det är ju lika fina framsidor som baksidor, men det problemet kan man ju lösa lätt genom att köper två av varje. Mycket mönster och mycket färger men allt smälter fint tillsammans och bildar en härlig helhet.






Denna gången tog jag det lugnt och arbetade lite mer metodiskt = tänka efter före. Jag ville använda mig av magneter, lite "flip"sidor, fickor och annat roligt. Det har jag velat tidigare också men har, innan jag tänkt mig för, klistrat ditt pappret och sitter där med magneterna på bordet.

Om ni vill titta in i min lilla "Shoppe" så får ni titta på videon: 


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Svart cardstock
Mönsterpapper från Graphic 45 "Olde Curiosity Shoppe". Finns som lösa 12x12 papper, som stack 12x12 och som stack 8x8.
Öljetter
Stans till öljetter
3D-kuddar
Magneter från YouDo
Nellie Snellen punchar till löv och blommor
En bra sax att klippa med från Nellie Snellen
Fiskars fotohörnpunch 
Diverse stämplar från Prima och Clear Stamps



Inga kommentarer: