söndag 11 november 2012

Minialbum 6x6 med papper från Prima "Script Pad"

Jag fick en förfrågan om att göra ett album  som skulle gå i beige, vitt och brunt och gärna med text på. Jag visste precis vilka papper jag skulle välja, Primas "Script Pad". Finns som stack/pad på Skaparlusten. Tycker man om papper som är jordnära och neutrala så är dessa helt underbara, tycker jag.


Denna gången har jag faktiskt satt in foto. Men eftersom inte alla gillar att visa upp sig på nätet så har jag en liten cirkel för ansiktena, men man kan ju få en uppfattning om hur albumet ser ut med foto i,  för en gång skull.

Jag valde att göra albumet i måtten 6x6" med sex sidor/fickor. Det sparar väldigt mycket papper men är ändå så pass stort att vanlig storlek på foton får plats, nästan. Man kan behöva skära bort lite från kanterna på fotot. Jag har ännu en gång valt Stack the Deck som bindningsmetod, chipboard till albumets front-, rygg och baksida. 

Titta gärna på videon:


Ha en bra dag!

Material:
Primas "Script Pad"
Brun cardstock
Spets (gräddvit/beige, länken visar rosa)
Några köpta blommor bla från Reprint
Homemade blommor i papper och tyg med hjälp av Tim Holtz/Sizzix Dies Mini Tattered Flowers
Spellbinders Lacey Squares
Tim Holtz/Sizzix Mini flourish
Tim Holtz/Sizzix  Elegant Flourishes
Tim Holtz Pocket envelope
Doily Dies nr DL108 från Cherry Lynn som gjort många fina dies.
Diverse stämplar bla från Tim Holtz/Ranger, Prima
Tags
Pärlband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar