söndag 4 november 2012

Spellbinders Marvelous Squares - två kort

Idag tänkte jag för ovanlighetens skull visa två kort jag gjort med hjälp av Spellbinders Nestabilities "Marvelous Squares".
Close this window

Jag blev förälskad när jag såg hur fina motiv det kunde bli. På förpackningen står Spellbinders webbadress, SpellbindersPaperArts.com. Här tittade jag in på de olika sidorna/flikarna och här kan man verkligen hitta mycket inspiration. Ibland behöver man en liten knuff i rätt riktning för att komma igång, för att sedan kunna vara kreativ i egen kraft.

Det första kortet jag valde att göra kräver lite tålamod  men när man ser resultatet, så var det väl värt mödan.
Nu är det ju så att man inte behöver göra det fullt så omständligt, men jag tyckte att kortet var så vacker så jag ville pröva.

  Det är ett s.k gatefold kort. Inuti kortet stämplade jag med fin textstämpel från Reprint.


Man kan få fram mycket vackra och fina resultat med bara en eller två av rutorna/ramarna, och jag gjorde ett lite enklare kort på detta viset.

Nu behöver man ju inte göra kort utan Spellbinders dies kan pryda en layout, en fotomatta etc vilket jag också tänker testa i kommande projekt.

Titta gärna på videon så ser ni hur framför allt det första kortet fungerar när man öppnar det.



Ha en bra dag!

Material:

Kort nr 1:
Spellbinders Nestabilities Marvelous Squares
Stämpel från Reprint
Svart cardstock
Lila/Vinröd cardstock
Vit cardstock
Band

Kort nr 2: 
Spellbinders Nestabilities Marvelous Squares
Stämpel från Reprint
Embossing folder/stencil, jag har använt en som jag hade i mina gömmor från Cuttlebug. Finns många snygga att välja på. 
Vit cardstock
Mörkröd cardstock
Band

Big Shot  eller Cuttlebug

Inga kommentarer: