lördag 2 mars 2013

Ett omöjligt projekt - Edinburgh 2010

Idag tänkte jag visa mitt allra första album. Det var genom detta som jag blev fast i scrapbookingvärlden.

Jag valde att göra det av vanliga kuvert både i storleken C5 och C6. Jag har gjort lite olika kombinationer med dem.  Men... det jag tänkte visa idag är inte ett väl fungerande album.  Jag är nöjd med sidorna, pappren, fotona och annat men.... bindningen - en katastrof.
Albumet blev alldeles för tjockt, jag hade redan gjort hål med öljetter i och var så inställd på ringar. Det fanns inte så stora ringar utan jag gjorde en egen lösning på problemet, trodde jag. Men det höll inte... så nu är frågan: hur ska jag rädda mitt album?


Jag har gjort en video så ni kan se eländet. Har ni några idéer på ett bra sätt att binda ihop det så skriv gärna en kommentar.


Förhoppningsvis kommer jag att få ihop en bra bindning och då kommer jag naturligtvis att med stolthet visa er mitt allra första album, igen.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar