torsdag 4 april 2013

På väg till Globen - Scrap och Pearl Event 2013

Efter många månaders väntande så är det äntligen dags. Imorgon bitti sitter jag på ett tåg som tar mig till stora huvudstaden Stockholm och till Scrap- och Pearl Event på Globen. Scrappare och pärlare så långt ögat når, 1000 stycken som älskar att jobba med papper och 500 stycken som tycker pärlor är det bästa som finns, kan det bli mycket roligare?

Skaparlusten ska naturligtvis vara på plats. Vi är några stycken som gjort lite saker som ska inspirera och ge idéer. Jag har äntligen gjort lite canvastavlor. Mixed media har varit ett outforskat område för mig men nu har jag gjort mina trevande steg in i den världen också.
Bla ville Ilona att vi skulle göra våra egna namn"tavlor"

12x12 = 30cmx30cm.
Primas Engraverpapper i botten, Prima stencil/mask

8x8 = 20cmx20cm.
Samma stencil som ovan men nu en mycket ljusare tavla.

Min namn"tavla".



Nu har jag packat min väska med scrapsaker. Jag ska hålla i två workshop där vi ska göra ett minialbum, lite nervöst men ska bli jätteroligt. Allt är avbockat från packningslistan och så här ser min lilla workshop/scraplåda ut:


Nej, nu är det locket på och sedan ska mina kläder ner i en annan väska. Hoppas ni får en lika trevlig helg som Ilona, Tabita och jag tänker ha.

Som vanligt en liten video där jag förklarar lite enkelt hur jag gjort tavlorna.



Ha en bra dag!

Material:
Canvas tavla (målarduk)
Modeling paste
Mod Podge (limlack/decoupagelim)
Bubbelplast
Stencil, Primas 12x12 och 6x6 Floral
Acrylfärg och mist (titta under fliken Färg-pennor på Skaparlustens web-butik)
Blommor
Gesso, finns lite olika varianter bla från en Studio/Ranger
Allt möjligt som går att klistra fast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar