söndag 2 juni 2013

En röd traktor och en rosa dockvagn

Barn verkar gilla klara färger, det där med shabby chic kommer tydligen med åren.

Jag har i alla fall gjort ett par kort till några barn, eller rättare sagt till barnens farmor att ge sina små barnbarn.
Killen gillar röda traktorer, jag hade faktiskt en stämpel med en traktor så nu var det bara att hitta lämpliga papper.  Jag gjorde kortet så att där är en ficka inuti - med ett jättefint kort på Harry 2 år.
Jag är ingen färgläggare men lyckades måla traktorn röd med hjälp av Tim Holtz distresser och en vattenpensel.

Den lilla tjejen, Tove, gillar dockvagnar och rosa. Hur skulle jag göra med dockvagnen?

När Skaparlusten var på en återförsäljarträff fick vi en utmaning av en representant från Sissix - "gör något av cirklar". Vet ni hur mycket man kan göra av runda pappersbitar? Massor, om man bara har fantasi. Tittar ni lite extra på dockvagnen på kortet ser ni att den är gjord av en halv stor cirkel till själva vagnen och några mindre cirklar till hjul. Jag tänkte först sätta 1/4 dels cirkel till huv men så kom jag till att tänka på de veckade blommorna jag brukar göra.


Harry hade ju fått ett kort med sitt foto i så det var ju nästan tvunget att bli något liknande till Tove. Harry hade fått vimplar medan Tove fick ballonger.

Ha en bra dag!

Material:
Mönsterpapper
Cardstock
Cirkelpunch
Martha Stewart Edger Doily Lace stans
Bling, band
3D-kuddar.

Inga kommentarer: