söndag 16 juni 2013

French Country - en färgstark upplevelse

Nu har det hänt igen... jag är förälskad.... Denna gången är det Graphic 45 underbara papper French Country som fått mig på fall.  Jag har ju gått och tittat lite snett på papperna ett tag men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort ett album.

Jag ska resa till Belgien, till Brügge, i augusti och behövde någonstans att sätta mina foto från resan. Belgien är så nära Frankrikes landsbygd jag kommer i år så därför fick det bli French Country papperna.

Jag har också städat lite i mina lådor, där jag förvara anteckningsblock, papper och kuvert. Där låg några svarta kuvert så såg så nakna och ensamma ut, de har nu fått på sig fina papper.

Jag använde mig av 7 stycken M65-kuvert - alltså långsmala kuvert och lite cardstock som jag gjorde flärpar av.  Om ni tittar på videon så förklarar jag hur jag har gjort.

Så här blev i alla fall utsidan på albumet

Det blev en långsmalt album i måtten 24 cm x 13 cm eller 9,5" x 5". Som ni ser har jag roat mig med att göra lite blommor som jag satt på framsidan.

Ska vi bläddra i albumet tillsammans?



Här har ni videon där jag visar hur man gör de små rosorna, och ett kort:


Material:
Graphic 45 - French Country 12x12 papper, men det finns i både 8x8 och 6x6 också.
7 st svarta M65-kuvert
Svart cardstock
Blomstans till "solrosor"
Blomstans till små rosor
Nellie Snellen bladstans
Ram-dies på utsidan från Cuttlebug
Spellbinders Imperial Gold Shapeabilities 
Fotohörnstans Fiskars


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar