söndag 9 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga dar...... tra la la la

Vid denna tiden på året händer det mycket. Naturen brister ut i fina, nya kläder. Nya, fina kläder har kanske också alla som slutar skolan. En ny fas i livet börjar, lite nervöst kanske men samtidigt ändå så roligt.

Ett album är en uppskattad present. "Handgjort av.. bara för dig" , så säger min stämpel som jag brukar använda.

Jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig göra ett album i svart, vitt och rött till en kille som ska ta studenten. Själva albumet skulle vara ett "Globen"-album. Härliga, roliga färger som jag inte använder så ofta och album till killar/män är alltid en rolig utmaning.

 

Denna gången gjorde jag albumet med s.k stängningsflärp. Litet och knubbigt, med plats för 12 stycken foto och lite annat smått och gott. Fotostorleken är den "vanliga" storleken som man får när man framkallar sina foto. Jag fick skära ner de till rätt storlek, det var inget problem för oftast är det man vill se mitt i fotot ändå.


En liten video så här på morgonkvisten?


Vill ni ta en extra titt på hur de andra "Globen-albumen" såg ut:

Ha en bra dag!

Material:
Mönsterpapper som jag inte vet namnet på.
Korrugerad cardstock
Tim Holtz Die: Kugghjul "Gadget, gears", Bil "Old Jalopy", Baroque Die, svirvel, Pocket envelope Die
Embossingfolder "Kugghjul"
Inka Gold
Stämplar:
You Do: "Sjung om studentens...",
Prima: Bil
Reprint: Handgjort av...


Inga kommentarer: