söndag 14 juli 2013

Glasåtervinning

Jag blev så  inspirerad av Jennys fina flaskor så, istället för att lämna mina tomflaskor till glasåtervinning så gjorde jag om dem till små konstverk. Jag blev inspirerad av Jenny men sedan är det slut på likheterna. Det är ju det som är så roligt, att man inspirerar och låter sig inspireras och att man sedan gör det i sin egen stil.


Jag gjorde ungefär som när jag gör mina tavlor. Limlack, gesso, spray och lite annat.
Jag började med att limma fast en massa pappersbitar från en gammal bok. Jag tog sedan en fin servett och decouperade på flaskan. Jag målade Gesso över allt utom just på servetten. Sedan använde jag spray gjort av vit akrylfärg och vatten och allra sist en dimma av perfect pearl uppblandat med vatten bara för att få den fina glansen. Runt halsen en mängd vita blommor med små röda blommor instoppade här och där. Lite pärlor och spets - sen var det klart. Det enda jag ställer mig lite frågande till är, varför brydde jag mig på att klistra ner alla dessa bitar bokpapper? De enda som syns är ju de bakom servetten. Så... nästa gång får jag komma ihåg att inte ta så mycket gesso och spray, för... en "nästa" gång blir det, jag har redan diskat en fin vinägerflaska, en mörk snygg fyrkantig sak.

För er som tycker om rörliga bilder finns en liten video att titta på:


Material:
Flaska
Servett
Bokpapper
Gesso
Limlack/Mod Podge
Akrylfärg eller spray
Perfect Pearl
Blommor
Spets och band

1 kommentar:

Carina sa...

Så snyggt det blev.Är full av beundran.