onsdag 10 juli 2013

Olika sätt att göra album på

Har suttit och försökt att hitta annorlunda sätt att sätta ihop album på.

Lite pysslande har det varit och lite ideer från nätet.

Men jag hittade två nya sätt som jag tror att alla kan göra. Och det är så jag ser på det, att alla ska kunna göra det.


Visst ser det töntigt ut, men jag gillar känslan av pappret, men oxå så var det kanon att leka med. Man kan använda gesso eller liknande och göra nån mixed media på detta. Eller varför inte en junk journal som man klistrar in allt roligt man kan hitta.


Nr två var lite knepigare att få till, den som jag hittade på nätet var väldigt invecklad att göra, men jag gillade att jag fick till det på ett enkelt sätt som inte kräver mycket.


Insidan blev inte heller så dum. Nu ska jag bara dekorera det så är slutprodukten kanon.


Scrapa på!!!

till bok nummer två har jag använt:
chipboard vill man inte ha tjock pärm kan man använda lite tunnare chipboard. kolla med ilona efter andra alternativ.

cardstock
snöre tå något som passar med projektet, men jag kan rekomendera ett som inte sliter rent för mycket på papperna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar