onsdag 21 augusti 2013

Dock skåp

Hej så var jag igång igen.

Denna gången började jag med en vission av ett hus så jag kunde sätta in batteri ljus i. Men som vanligt så utökades projektet till något helt annat. Och idag blev det slutliga resultatet ett dockskåp.

Mycket kladd och limande och skärande så kom detta hus till världen.

Strukturen gjordes med en mall. Jätteroligt att kladda.


På baksidan finns det två dörrar som du öppnar för att kunna titta in, och visst man kan sätta in dockmöbler och ev lampor.


Mysigt att kanske hänga lite småspetsar och kanske en julgran till jul, sedan kan barnen stå och titta in i huset och förundras så som barn gör.



Scrapa på!!!


Detta har jag använt:

Chipboard:

Cardstock:

Mönstrat tog jag blandat då jag fick tänka så det knaka i fogarna på vad som skulle funka.

övriga saker:


distress embossing pulver till fasaden
distress embossing pulver till taket



1 kommentar:

  1. Lotta du är helt otrolig när du sätter igång :) Du skriver: "kan barnen stå och titta in i huset och förundras så som barn gör". Då har jag plötsligt blivit liten igen för jag sitter här och förundras och det utan lampor. Snygga tapeter förresten :) Väldigt imponerad.

    SvaraRadera