söndag 8 september 2013

Hur gjorde hon?... En liten tutorial/beskrivning

För någon vecka sedan visade jag ett litet flip-album. Roligt och relativt enkelt att göra när man väl får rätt på vikningarna. Ett cardstock och 1½-2 mönsterpapper är vad som behövs.

Det var många som undrade hur jag hade gjort det och jag har därför spelat in en "liten" video medan jag gjorde ännu ett album.

Eftersom man gör en del bigningar så är det bra med Martha Stewarts scoringboard, men om man är väldigt noga så kan man använda sin skärmaskin att biga med också, men risken är att det inte blir så exakt. Lite tejp eller lim, två bitar band ca 20-25 cm långa om man väljer att stänga med band, magnet om man väljer det som stängningsalternativ. Inuti albumet blir det nog bäst med platta dekorationer men utanpå kan man ju ha lite roligt med blommor, bling och annat.

Här är den ursprungliga videon där jag bara visar albumen:

Och här är videon med beskrivningen, denna gången lyckades jag göra en tutorial som inte är sådär jäääättelång....
Ha en bra dag!

Material:
1 st cardstock
1½-2 st mönsterpapper
Band eller magnet
Blommor och andra dekorationer.
Kantstans/punch
Martha Stewart Scoring board

Inga kommentarer: