söndag 15 september 2013

Kuvertalbum från Scrapträff i Skurup augusti 2013 - Envelope Punch Board från We are Memorykeepers

En helg i augusti var det scrapträff i Skurup. Jag hade en plan... jag tänkte visa min nya favorit Envelope Punch Board från We are Memorykeepers. Jag hade gjort ett album med Bo Bunnys höstpapper från i fjol "Apple Cider" som jag hade med mig som prov. Jag har tidigare haft ett inlägg med video där jag visar hur maskinen fungerar, som ni kan titta på om ni vill.

På träffen gjorde jag ett nytt album med papper från K-design:

Old Times - All Times - K-Design - 11740020 Old Times - Vintage Stone - K-Design - 11740035

Jag ville göra ett album som var lite mer maskulint. Dekorationer, ja - men inga blommor.
Jag lyckades med att få albumet färdigt på träffen men hann tyvärr inte dekorera det, men nu är det färdigt.


Tim Holtz Dies är ju roliga och användbara så de använda jag. Sedan hade jag roligt med Goosebumps på två tags. Goosbumps är en sorts spray, som när man sprayar blir genomskinligt. Det blir liksom clear-embossing på sprayflaska. Titta på videon, där förklara jag lite mer.

Envelope Punch Board är verkligen en favorit, nu ska jag bara själv komma på, eller se om andra har kommit på lite andra sätt att använda den på. Jag återkommer....

Under tiden kan ni ju titta på videon:


Jag har hittat på lite andra saker i veckan som gått, tre stycken för att vara exakt. En ATC-låda, en kalender och en anteckningsbok med albumdel. Jag har ännu en gång använt mig av Envelope Punch Board så jag tänkte ni kanske ville se den videon också:


Här är den första videon med beskrivning/tutorial på hur man använder Envelope Punch Board:



Ha en bra dag!

Material:
Till albumet: 
Mönsterpapper från K-design
Chipboard
Tim Holtz/Sizzix die Hardware Findings, Gadget Gears
Metalldekorationer Tim Holtz
Gammalt halsband
Diverse andra dekorationer

Till ATC-lådan, kalender och anteckningsboken:
Mönsterpapper Bo Bunny Weekend Market
Tjockt chipboard
Tunnare chipboard
Metalldekorationer
Metallhandtag, ornate metal label holder
Egna "home-made" blommor (av cardstock och Inka Gold)

1 kommentar:

Mawloo-Design sa...

Jag har oxå köpt en sådan toppenlätt att använda!