söndag 22 september 2013

Vattenfall i New England.. eller...

På 80- och 90-talet hade jag fotoalbum med plastfickor, som ett vattenfall med plats för hur många foto som helst. Det var innan jag visste att det fanns något som hette scrapbooking. Albumen fungerade bra men var ju inte jätteroliga.

Men.... idén är ju jättebra så därför tänkte jag "varför inte testa"... och det har jag gjort och blev nöjd med resultatet. Så det kommer säkert att bli åtminstone ett till.

Man kan variera utförandet i det oändliga. Höjd, längd, bredd, antal foto, papper, stil etc.
När jag vill testa en idé gör jag det oftast i lite mindre skala för att se om det fungerar. Nästa gång kan man utveckla idén ännu mer.

Så här ser det ut invändigt:

Ilonas dotter, Tabita, gav mig en bra idé som jag tänker testa i nästa album.

Sugen på att titta på en liten video? Vill ni se video i en lite större bild så klicka på You Tube nere i högra hörnet på videon.

Ha en bra dag!

Material:
Tunn chipboard
Cardstock
Mönsterpapper New England från Reprint
Tim Holtz Gadget Gears och Etikett (tab and bookplates) samt Decorative strips tattered florals
Band och "spets"

Inga kommentarer: