lördag 16 november 2013

Rama in dina layouts

Nu har det gått ett tag sedan äventyret Stockholm Scrap- och mixed media class i oktober 2013. Som jag redan berättat om så gick jag på bla två kurser i layouts (LO) där vi fick lära oss, för mig, lite nya tekniker.

Anna Dabrowska / Finnabair har en rolig kurs med titeln Splash. Så här blev mitt resultat:


Jag blev riktigt nöjd och ffa glad att jag äntligen kunde skapa en "modern" LO. Jag tänkte hänga upp den på väggen så att jag kunde njuta av den, ofta. Men... den såg så bar och lite naken ut där den hängde. Och kan ni tänka er... Skaparlusten hade fått in ramar som passar till 12x12 papper. Snygga ramar från Prima.

Så här ser min LO / tavla ut nu:
 


Jag gick ju också en klass för Gerry van Gent och gjorde där också en LO, med en lite annan stil, lite ljuvare. Så här såg den ut:


Fotot är på min mormor och farmor och jag är så glad att de fastnat på ett och samma kort en gång i tiden. Så här blev den med "kläder" på:


Om ni vill se inlägget om Stockholm Scrap class kan ni klicka här  och video på YouTube om just det äventyret, klicka här

Om ni någon gång får möjlighet att vara med på ett liknande event, så ta chansen. Jätteroligt. 

Ha en bra dag!

Material:
Ramar från Prima


Inga kommentarer: