söndag 1 december 2013

Påsalbum - projekt nr 2 med Bazzills Timeless papper

Jag har en plan... jag tänkte jag skulle göra så många olika projekt jag kan med de fina papperna från Bazzill "Timeless". Jag visade ett album för några veckor sedan, denna gången har jag gjort ett sorts album jag inte gjort på ett tag, ett pås-album. Om det förra kändes mer åt det ljusa hållet så känns det här nog mer åt svarta hållet, och det var ett medvetet val. Albumet mäter 6½ inch x nästan 8 inch och i cm blir det ca 16,5 cm x ca 20 cm, alltså rätt så stort. Storleken beror ju på vilken sorts påsar man använder och mina var rätt stora.


Jag valde att göra tygblommor även i detta albumet, mest svarta men några linfärgade. Lite pappersblommor här och var.
 

Det finns många sätt att binda ihop ett påsalbum. Man kan använda sig av ringar och då slår man håll i påsarna och bara trär igenom en ring. Man kan klistra ihop påsarna med varandra, rygg mot rygg och detta kanske är det vanligaste sättet. Man kan även använda Stack-the-Deck och chipboard. Jag valde ett annat sätt, jag sydde ihop mina. Vek tre papperspåsar på mitten, la de ovanpå varandra och sedan sydde jag en rak söm med symaskinen.

Som vanligt får ni följa med in i filmens värld om ni vill bläddra i albumet:




Ha en bra dag!

Material:
Svart cardstock Bazzil
Mönsterpapper Timeless från BazzillBasicPaper
3 papperspåsar
Tim Holtz /Sizzix Dies: Tattered flowers, mini tattered flowers, etikett / tag and bookplatesMovers and shapers (till överdel på tags) och Baroque Dies
Sizzix: Tags och ...
Punch EK-success oval och rund 1½, fyrkantig
Spellbinder: D-lites Flourish Trim, ....... , .......
Martha Stewart Edger stans doily lace punch
Diverse stämplar
Spets och band
Tygblommor - home made
Pappersblommor - home made och några köpta.
Knappar, bling, öljetter
We are Memorykeepers öljettång/ Crop-a-Dile Pink
Genomskinlig plast från förpackning.

Inga kommentarer: