söndag 22 juni 2014

Authentique - det tredje albumet från Konstrundan 2014

Jag kan inte sluta förundras över hur papper kan förändra både album och foto. Samtidigt som det är jätteroligt så kan man ju få lite beslutsångest. Och ännu värre blir det när man ska göra ett album till någon annan.

Jag gjorde ju ett album till min mamma i papper från Prima, ett ljuvt och pastellfärgat album och det kändes helt rätt till henne. Men sen var det ju min syster... jag är rätt säker på vilka färger och stilar hon tycker om... jag har koll på bla de tapeter hon väljer, vilken färg hon har på köksluckor osv. Men... papper, suck. Jag upplever henne blå, grön och turkos så jag gick ner till Skaparlusten och började bläddra igenom pappershög efter pappershög. Var det rätt färg så var det fel motiv, tills jag äntligen såg Authentiques papper "Suave".


Albumet är i samma storlek som det jag gjorde till min mamma med papper från Prima 17x16,5 cm / 6 3/4 x 6 ½ inch. Likheten mellan albumen är just storleken och fotona. Skillnaden är att i detta albumet så är sidorna öppna i toppen istället för från sidan.
 

Så här olika kan en sida och foto se ut:

Authentique                                                      Prima


Nyfikna? Ska jag bläddra åt er??...



Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Blå, grön och vit cardstock
Mönsterpapper Authentique "Suave"
Tim Holtz Etikett hållare
Embossingfolder till cardstock på ryggen.
Diverse spets, band, blommor och bling.

Länk till Påsalbum "Konstrunda 2014"
Länk till Pastellfärgat album i papper från Prima



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar