söndag 8 juni 2014

Examen! Student!! PANIK!!!

Brukar ni också lura er själva? Det gör jag, ofta... Man tycker man har gott om tid och sedan plötsligt så skulle det helst varit färdigt.. igår. Så är jag ofta med kort. Men i år är jag ute i rätt så god tid och hade t o m roligt medan jag gjorde korten.


Jag började rätt så fokuserat och hade en plan, men som vanligt började jag testa lite andra stilar och tekniker men fick i alla fall ihop fyra stycken kort på rätt kort tid. Som vanligt när det gäller mig så var det dekorationerna som tog längst tid.

Vill ni veta vad jag använde till mina kort? Kika in i filmens värld så förklarar jag.


Ha en bra dag!

Material:
Cardstock som bas.
Akvarellpapper
Tim Holtz "Tattered floral garland"
Cheery Lynn Gears
Spets och band
Mod Podge ( finns i olika storlekar) Multi medium matte eller liknande
Stencil, finns massor att välja på.
Modeling paste
Spray, finns många att välja mellan men jag råkade ha Tattered Angels hemma
Akrylfärg finns massor att välja mellan.
Gesso: Delta eller Liquitex
Hemligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar